torstai 10. syyskuuta 2015

Tampere - Frankfurt Hahn - Karlsruhe - Innsbruck

Nyt koitti viimein se päivä, mitä oltiin odotettu jo monta kuukautta: Matka kohti valittua vaihto-opiskelumaata, Saksaa. Kaikista parhaat lähtökohdat tälle reissulle ei kuitenkaan olleet, koska Suomessa minulle sattui äksidentti jonka vuoksi hammaskalustoni meni vähän uusiksi. Mutta saahan sitä hoitoa Saksassakin. Onhan tässä ollut vähän totuttelemista syömisen ja uuden hymyn kanssa. Pakkaaminen olikin suht helppo urakka ja tavaraa mukaan kertyikin 20kg:n matkalaukku ja sen lisäksi reilu 10kg käsimatkatavaroita. Matkaan lähdettiin sunnuntaina siskon ja parhaan kaverin kanssa kohti Tampereen lentokenttää, jossa matkaseurueeni jo odottikin. Hyvä ystäväni Helsingistä lähti samalla koneella. Olimme etukäteen suunnitelleet pienen roadtripin eurooppaan ennen opiskelujen alkua. Lento meni nopeasti joka johtui varmaan paskasta leffasta (Magic Mike). Miks kaikki kehuu sitä? Jaksettiin katsoa sitä tunti ja sit oli vaan pakko lopettaa. Ei jaksanut enää katsoa. Olimme etukäteen vuokranneet auton Hertziltä, joten Frankfurt Hahniin päästyämme suuntasimme mäkkärin kautta autolle.

Matkaa Karlsruheen kertyi noin 200km ja lopulta päästyämme kotitielle itse olin ainakin jo melko väsynyt. Kaksi kämppistäni odottelivatkin minua. He esittelivät minulle asunnon ja huoneeni joka vaikuttikin aika lupaavalta. Varmaan tunnin verran juttelimme heidän kanssaan, jonka jälkeen oli pakko purkaa kaikki kamat kaappiin ja hyllyille. Noin puoli kahden aikaan yöllä pääsimme ystäväni kanssa nukkumaan ja aamulla matkamme alkoi yhdeksän aikaan kohti Itävaltaa. Innsbruckia. Matkan varrella vastaan tuli nähtävyys nimeltä Highline179, joten aattelimme poiketa sinne.

Voin sanoa että kyl mua ainakin toi sillan yli käveleminen hieman huimasi, varsinkin kun oli aika tuulinen keli. Oon aika paljon nähny lukkoja sillan kaiteissa kiinni, mutta tämä oli kyllä tämänhetkisistä kyllä paras paikka. Innsbruckiin kun pääsimme perille niin ensin suihkun kautta pizzalle. Hotellin olimme varanneet myöskin hyvissä ajoin Booking.comista.
Salad pizza mit salami für mich.
Huonosti nukutun yön jälkeen (kun toinen tuhisee ja kuorsaa, niin eihän siinä saa nukuttua) kävimme katsomassa mäkihyppytornia. Sen olikin tv:stä jo nähnyt monta kertaa, mutta ylös asti ei jaksettu mennä koska hinta oli mielestämme hieman suolainen. Seuraava etappi olikin hieman extempore, Venetsia! Siitä myöhemmin, koska olemme juuri Kroatiassa ja lähdetään pikkuhiljaa metsästämään ruokapaikkaa.

Ps. Toinen meistä on hieman palanut näiden kahden auringonottopäivän jälkeen.